V tomto článku najdete nejčastější otázky a odpovědi týkající se řady GPS lokátorů Secutek SGT.
1. Obecné dotazy a nastavení
1.1 Jak nastavit lokátor pro komunikaci se serverem
Pro to aby lokátor začal komunikovat se serverem secutrack.net, je nutné poslat do něj několik konfiguračních SMS příkazů.
Před tím, než začnete příkazy posílat se ujistěte, že:
- lokátor je zapnutý
- je v něm vložená SIM karta
- SIM karta je aktivovaná, bez PIN kódu a má nabitý kredit
Následně pošlete SMS příkazy:
- apn,internet (nastaví APN "internet")
- upload123456 (zapne upload na server)
- adminip123456 5.196.122.203 5013 (nastavte IP adresu serveru a port)
- timezone123456 1 (nastaví časovou zónu)
1.2 Jak zjistím stav baterie?
Stav baterie zjistíte zasláním SMS pro zjištění lokalizace (G123456#). V SMS je uveden stav baterie (Bat:), který je dán ve škále 1-9 (9=plná baterie).
1.3 Jak nastavit upozornění při pohybu
Chcete-li získávat upozornění při pohybu, můžete to nastavit pomocí SMS zprávy.
- shock123456 pro aktivaci alarmu
- noshock123456 pro deaktivaci alarmu
123456 je výchozí heslo v lokátorech. Pokud jste si heslo změnili, je nutné upravit i SMS příkaz.
Upozornění jsou zasílána pouze na autorizované telefonní číslo. Autorizované tel. číslo nastavíte zasláním SMS adm123456,vaše_telefonní_číslo.
1.4 Jak vložím SIM kartu do zařízení?
SIM kartu vložte čipem dolů a šikmou stranou karty dovnitř. Kartu je nutné zacvaknout do zařízení. Ideálně použijte hrot propisky či tužky. Vložení je ukázáno na obrázku níže.
1.5 Jak vymažu administrátorské číslo?
Pokud chci zrušit na lokátoru ovládací (administrátorské) číslo je nutné zaslat SMS ve tvaru adm123456. Poté je ovládací číslo vymazáno. Na tuto SMS již nedostanete odpověď.

2. Řešení problémů
2.1 Lokátor přestal odesílat data na server (je offline)
Pokud lokátor přestal odesílat data na server, a hlásí se offline, může to být způsobeno několika faktory.
V první řadě ověřte, zda jste do lokátoru vy nebo někdo jiný v dobu, kdy přestal fungovat nezasílali nějaké konfigurační SMS zprávy. Pokud ano, zkuste vrátit lokátor do původního nastavení. Pokud ne postupujte dle bodů níže.
- Ověřte, zda lokátor odpovídá na SMS příkazy, např. zasláním příkazu na zjištění polohy.
Pokud ano, pokračujte na bod 2., pokud ne, přejděte do sekce "Lokátor nefunguje".
- Ověřte, zda na SIM kartě, která je uvnitř lokátoru nejsou vyčerpána data
Ve více než 90% případů je problém způsoben právě vyčerpaným datovým limitem.
Testování funkčních dat nedoporučujeme dělat pomocí dotazu na operátora, či kontrole v samoobsluženém systému. Funkčnost datových služeb testujte vložením SIM karty do mobilu s deaktivovanou WiFi, a vyzkoušejte načíst nějaké webové stránky.
Pokud stránky nejde načíst, zajistěte zprovoznění datových služeb na SIM kartě.
Pokud stránky načíst lze, pokračujte na bod 3.
- Ověřte, zda lokátor není v zahraničí
Nemá-li SIM karta aktivovaný roaming, přestane při vstupu do zahraničí fungovat.
Pokud žádný z bodů výše nepomohl, je možné, že je přístroj vadný, a bude ho nutné zaslat na reklamaci. Zde najdete postup pro uplatnění reklamace. Závada tohoto typu je však velmi neobvyklá, a proto doporučujeme nejdříve důkladně vyzkoušet všechny jiné možnosti.
Diskuze
Do diskuse mohou přispívat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.