5028a44eb655e101dd25720970f9dfd8.svg  info@securepro.cz       Doprava a platba       Vše o nákupu       Blog

Poradna pro řešení problémů s GPS lokátory

Zakoupili jste si GPS lokátor a máte problém s jeho použitím? Zde najdete řešení nejčastějších problémů, kterého mohou nastat.

V případě, že zde řešení vašeho problému nenaleznete, můžete zkusit vyhledat konkrétní část technické poradny, určené přímo pro vámi zakoupený produkt viz. sekce 2.


1. Vyberte váš problém

1.1 Nemám k lokátoru návod k použití

Návody k použití si můžete stáhnout vždy přímo u konkrétního produktu na našem webu v záložce "Přílohy". Pokud se vám návod nedaří dohledat, kontaktujte naši zákaznickou podporu

1.2 GPS lokátor nejde nabít

Nejde-li GPS lokátor nabít, může to být způsobeno několika příčinami.

 

  • Některé GPS lokátory je nutné nabíjet s vloženou SIM kartou
    Zkuste vložit SIM kartu do odposlechu, a nechat ho nabít s ní.
     
  • Nabíjecí kabel může být poškozený
    Máte-li k dispozici jiný kabel, vyzkoušejte dobít přístroj s ním.
  • Napájecí adaptér může být vadný
    Zkuste použít jiný napájecí adaptér.

 

TIP: To, že se lokátor nabíjí poznáte tak, že se po cca 10ti minutách začne napájecí adaptér zahřívat. Nepodařilo-li se vám problém s dobíjením GPS lokátoru vyřešit, podívejte se ještě na další tipy, jak řešit problém s nabíjením

1.3 Lokátor ukazuje špatnou nebo žádnou lokaci

Problém může být způsoben několika faktory:

  • Lokátor neměl dostatečný čas zjištění své polohy
    Pokud jste pořídili nový lokátor, tak je nutné ho při prvním použití dát zpravidla na 15-30 minut na místo, kde bude mít přímý výhled na oblohu. Pokud možno mimo vysokou zástavbu či les, který by zhoršoval příjem GPS signálu. 
    Nebude-li lokátor umístěn ve vhodných podmínkách, může prvotní lokalizace trvat i podstatně déle.
     
  • Lokátor je v místě, kde je špatný příjem signálu
    GPS lokátory zpravidla nefungují uvnitř budov či garáží. Určité typy lokátorů do doby, než se jim podaří lokalizovat svou polohu na příkaz neodpovídají, a může se pak jevit, že lokátor nekomunikuje.
     
  • GPS lokátor může být rušen rušičkou signálu
    V případě, že je v okolí GPS lokátoru zapnuta rušička, nebude GPS lokátor schopen svou polohu zjistit.
     
  • SIM kartě v lokátoru došla data
    Na SIM kartě v lokátoru došla mobilní data nebo byla operátorem deaktivována (např. při delší době, po kterou nebyla karta používána.

1.4 Lokátor ukazuje lokaci kdesi v Atlantském oceánu

Určité lokátory v případě, že nejsou schopny zjistit aktuální polohu, ukazují souřadnice 00.0000 00.0000, což je kdesi v atlanském oceánu. Problém může být způsoben několika faktory:

 

  • Lokátor neměl dostatečný čas zjištění své polohy
    Pokud jste pořídili nový lokátor, tak je nutné ho při prvním použití dát zpravidla na 15-30 minut na místo, kde bude mít přímý výhled na oblohu. Pokud možno mimo vysokou zástavbu či les, který by zhoršoval příjem GPS signálu. 
    Nebude-li lokátor umístěn ve vhodných podmínkách, může prvotní lokalizace trvat i podstatně déle
     
  • Lokátor je v místě, kde je špatný příjem signálu
    GPS lokátory zpravidla nefungují uvnitř budov či v podzemních garážích.
     
  • GPS lokátor může být rušen rušičkou signálu
    V případě, že je v okolí GPS lokátoru zapnuta rušička, nebude GPS lokátor schopen svou polohu zjistit.

1.5 Lokátor odesílá neaktuální polohu a čas

Určité typy lokátorů, v případě, že nejsou schopny určit aktuální polohu, zasílají poslední zjištěnou polohu s datem a časem, kdy byla tato poloha zjištěna. Například pokud vůz vjede do podzemní garáže, tak bude lokátor stále odesílat lokaci vjezdu.

Ve chvíli, kdy bude lokátor opět schopen aktuální polohu zjistit, začne opět odesílat aktuální data.

1.6 Lokátor je nepřesný

Přesnost GPS lokalizace negativně ovlivňují zejména tyto faktory:

  • oblačnost
  • vysoká zástavba
  • les
  • obecně jakékoliv překážky ve výhledu na oblohu

To, že lokátor ve zhoršených podmínkách není schopen přesně určit polohu, není závadou.

1.7 Lokátor odpovídá s velkou prodlevou

Velká prodleva pro odpovědi bývá způsobena tím, když se lokátor přepíná do úsporného režimu. Probudíte-li lokátor z úsporného režimu, trvá mu déle aktualizovat svoji polohu. Řešením je přepnout lokátor do režimu, kdy je GPS neustále aktivní, to ale může vést k rychlému vybití baterie.

Určité druhy lokátorů na příkaz pro zjištění polohy odpovídají až ve chvíli, kdy se jim podaří svou polohu určit. Je-li například GPS lokátor v garáži či domu, nebo byl-li dlouho uspán, pak může získání odpovědi trvat velmi dlouho.

1.8 GPS lokátor nereaguje

Problém může způsobovat několik různých faktorů:

 

  • Na SIM kartě vložené v GPS lokátoru není deaktivovaný PIN kód
    Zjistíte to tak, že SIM kartu vložíte do telefonu a pokud bude PIN kód pro spuštění vyžadován, je ho nutné vypnout v nastavení telefonu. Většinou v sekci MENU - TELEFON - ZABEZPEČENÍ - PIN KÓD (může se lišit na různých telefonech).
     
  • GPS lokátor není nabitý
    Nechte ho nabít po dobu alespoň dvou hodin. Některé GPS lokátory je nutné nabíjet s vloženou SIM kartou. 
     
  • Lokátor je v úsporném režimu
    Přístroj může být nastaven v režimu, kdy má vypnutý GSM modul, a není tak schopen reagovat na příkazy. K probouzení zpravidla dochází buď v určitém intervalu, nebo když se lokátor pohne. Zkontrolujte dle návodu aktuální nastavení.
  • V místě kde je GPS lokátor umístěn není dostatečný signál
    Vyzkoušejte, zda na daném místě máte dostatečný signál na mobilním telefonu. Dle konkrétního typu GPS lokátoru může být příjem signálu slabší, než na mobilu. Zkuste ho tedy případně přesunout na jiné místo.
     
  • Nemáte nastavené administrátorské číslo
    Určité typy lokátorů komunikují pouze s přednastavený administrátorským číslem. Zkuste admin. číslo nastavit dle návodu.

1.9 Lokátor přestal odesílat data na server (je offline)

Aby mohl lokátor odesílat data na server je nutné, aby bylo splněno několik podmínek. 

  1. Vložená SIM karta musí mít vypnutý PIN kód a aktivní internet (data).
  2. Je-li lokátor v zahraničí, musí být na SIM kartě aktivován roaming
  3. Lokátor musí být nabitý a zapnutý.
  4. Lokátor musí být nakonfigurovaný, pro komunikaci webovým serverem (nastavení najdete zde).

1.10 Lokátor po překročení hranic přestal komunikovat (ukazuje neaktuální polohu)

Tento problém bývá zpravidla způsoben na straně mobilního operátora. Zde jsou možné příčiny

  • Na SIM kartě není aktivovaný roaming
    Aktivujete si roaming, a ověřte ideálně v mobilním telefonu, že SIM karta v dané lokalitě standardně funguje. Následně ji vložte zpět do lokátoru, který by měl následně již začít standardně fungovat.

  • K oživení SIM karty po překročení hranic je nutné zařízení restartovat
    Aby SIM karta u některých operátorů v nové zemi začala správně fungovat, je nutné zařízení restartovat. 


Pokud se problém nepodařilo vyřešit, podívejte se prosím i na další body v technické poradně, zejména pak na body 1.3, 1.4 či 1.8.

l

2. Vyhledávání v technické poradně pro konkrétní produkty

Existuje několik způsobů jak můžete vyhledávat v naší technické poradně. Všechny popíšeme v jednotlivých bodech níže.

2.1 Vyhledávání dle produktového kódu

Zadejte kód Vámi zakoupeného produktu do vyhledávacího okénka v horní části webu. Vyhledávání by mělo na prvním místě najít samotný produkt, a následně (pokud existuje) článek v technické poradně. 

  • Pakliže kód obsahuje pomlčku, vypište pouze část kódu před pomlčkou
  • nepodaří-li se vám článek ke konkrétnímu produktu vyhledat, můžete zkusit vyhledat obecnou poradnu pro celou sérii produktů, které mají stejné ovládání (viz. bod 2.)

Jak vyhledávat v poradně dle produktového kódu

2.2 Vyhledávání dle série produktů

Do vyhledávacího okénka v horní části webu zadejte název série produktů např.

  • Secutek SGT
  • Secutek SRT
  • Secutek SWX
  • atd..

Vyhledávání dle série produktů

2.3 Manuální procházení technické poradny

Procházet technickou poradnu můžete i manuálně, a to následovných způsobem

  1. Vstupte do technické poradny pro GPS lokátory
  2. Procházejte jednotlivé články
l

Nepodařilo se vám problém vyřešit?

Pokud vám naše poradna nepomohla, nezbývá než kontaktovat naši zákaznickou podporu, nebo zboží reklamovat

Líbil se Vám tento článek?
Poradna pro řešení problémů s GSM odposlechy Poradna pro řešení problémů s GSM odposlechy Zabezpečení domu Zabezpečení domu

Diskuze

Téma zatím nikdo nekomentoval.

Do diskuse mohou přispívat pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.

Nejširší nabídka

Přes 5000 produktů

​Zakázková výroba

Od návrhu po realizaci

Diskrétní doručení

Bez údajů o eshopu

​Specialista v oboru

Více než 10 let v oboru